“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Sunday, September 8, 2013

Peluang kedua-1st month

Alhamdulillah atas kurniaanNya...dah 5 bulan saya bercuti..bercuti dari kerja mahupun belajar...namun sepanjang 5 bulan ini banyak yang saya pelajari...ilmu yang tak mungkin dijumpai ketika belajar...banyak yang saya lalui...2 kali operation 2 kali procedures..akan melalui lagi 2 kali procedures...sesungguhnya nikmat sihat itu besar..nikmat iman n Islam juga tak ternilai..semoga kita semua ditetapkan iman dalam Islam..aamiin...

Bulan Pertama..saya memang tak sedar betul...saya mengalami koma yang panjang...bila sedar..saya masih dibawah sedatif..physical dan ingatan masih tak kuat..namun kuasa Allah itu lebih hebat...saya syukur dikurniakan keluarga dan rakan2 serta team perubatan yang sangat membantu...saya admit ia sangat sukar utk saya..terlalu banyak benda yang saya sendiri x pasti...terlalu banyak benda yang perlu saya hadapi...mentally stress..saya acap kali hilang waktu malam..saya berjalan sendiri..saya merayau di kawasan sekitar..lift n tangga memang kegemaran saya...alasan nya mudah..saya bosan...namun semua nya dibawah sedar...itu keadaan saya..ramai yang datang melawat, tapi saya susah nak ingat...ada antara mereka saya lansung x kenal..wahal sebelum ini saya biasa interact dengan mereka...bila malam saya kerap mimpi yang pelik-pelik...saya sering dilawati oleh makhluk ciptaan Allah yang saya x kenal..yang nak jadi kawan saya..tapi saya x mahu..saya selalu minta tolong seorang teman untuk pulihkan keadaan itu...Dia sangat membantu...sekalipun dia yang terpaksa menahan sakit...maaf...sebab saya awak pun sakit..terima kasih sebab tolong saya...bila ayah dah bagi saya phone, saya mula explored life saya yang dulu thru fb and sms...alhamdulillah...ia membantu...buat mereka yang datang melawat..saya minta maaf kerna saya masih lagi x sedar ketika itu..saya tahu sikap saya yang pelik...sikap saya yang suka merepek..saya minta maaf...namun itu semua bukan diatas sedar...semua itu adalah saya dalam keadaan separa sedar..saya akui...sepanjang bulan pertama..saya x kuat...namun Allah adalah segalanya...itulah yang sering diungkapkan oleh family dan semua yang datang melawat....mereka minta saya kuat...namun saya hanya mampu diamkan diri atau pun tersenyum...kerana saya tak yakin saya kuat...mental memang saya lemah..physical juga begitu..muntah memanjang..saya jadi penat..9 unit darah dan berpuluh botol saline jadi kawan saya sepanjang bulan pertama...jangan ditanya bagaimana semua itu terjadi..saya x ingat..ya saya memang x ingat apa2...memory saya lost..saya cakap apa yang saya nak cakap..saya kata saya kuat...namun itu semua tidak..yang saya tahu..saya involved dengan accident ketika pulang ke Penang..1st surgery amik masa sampai 7 jam kerana selaput otak saya terkoyak dan muka saya totally smashed..itu pun ayah yang asyik ulang cerita kat saya..itu je..thanks so much utk semua yang mendoakan saya..hanya Allah yang mampu membalas segalanya..saya doakan kalian semua sejahtera sentiasa dalam rahmat Ilahi..semoga dapat kita bertemu di Firdaus kelak..aamiin

"Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan?"-ArRahman
Terima kasih Allah untuk peluang kedua ini.

8 comments:

~ Lady D ~ said...

U r strong my dear. Banyak2 saba n berdoa kpd Dia. I miss u so much. Get well soon

Linda Musa said...

tnx for ur doa kawan syurga...i miss u guys as well :D

arlizha arip said...

syukur sgt u dah sembuh.mase i lawat u dulu, i nangis teruk lpas keluar dpd wad.doa i tak penah putus utk u :)

Linda Musa said...

sorry wat u ols nanges...tq dtg jejauh visit i..tq gak utk doa u :D

hazlina azmi said...

Hai..blogwalking.bestlah blog awk..penuh warna warni kehidupan..jemputla ke blog saya dan kita bertukar-tukar link pulak..:)

http://superstorevitaminhebat.blogspot.com/

Linda Musa said...

tnx hazlina...life is colorful...so x salah kan kita share to each other :)

-ain- said...

i might not noe u well... but reading this makes me cry... smoga Allah memberi kekuatan pada kamu dear...

Linda Musa said...

tnx ain for ur doa..am just want to share it..hev no intention to make u cry..sorry for it