“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Monday, February 1, 2016

Monday, January 18, 2016

1st entry 2016

hampir 2 bulan berlalu...saya tidak berkerja. banyak sungguh dugaan untuk saya. namun saya kena kuat. kena tabah. keputusan yang diambil adalah atas inisiatif sendiri...keluarga dan kawan2 juga menyokog. terima kasih kerana memahami. sesorang pernah berkata, " u r too naive, senang sgt percaya org. sebab tu org ambil kesempatan"...ok fine...saya diam...mungkin saya berpendapat untuk mempercayai setiap org yg saya kenal kerana saya x nak bersangka buruk..namun akhir nya memakan diri...inshaAllah ini pengajaran buat saya..untuk kalian di luar sana, saya ingin sangat berpesan....jangan mudah termakan kata-kata orang...x kisah lah kenal lama atau pun baru kenal. biasa nya semua tu utk benefit mereka saja ok..so kena firm...mcm apa yg jadi dekat saya, benefit yg saya ada yg berkenaan x sempat guna....akhir nya bila saya buat keputusan nak tarik diri...yang berkenaan terkedu. terdiam. saya firm. sekali pun dipujuk. kerana saya bukan boneka. sebelum saya hilang hormat terus baik lah saya berundur. itu keputusan saya, kini ramai yang mengikut jejak saya. saya xde influnce ape2. tp sbb saya berani mereka juga rasa mereka perlu kuat. alhamdulillah. terima kasih Allah untuk kekuatan ini. namun sekarang saya sudah mulai bosan. saya mengharap kan kerja2 saya settle cepat2 and saya cepat2 dapat kerja. kawan2 semua...doakan saya ok....bak kata seorg teman, sekalipun kita jarang bersua...doa lah...doa lah...doa n doa n doa n terus berdoa. kita saling mendoakan/ itu lebih baik kan....semoga 2016 ini menjadikan kita lebih matang dalam mengharungi liku kehidupan sebagai dai'e Allah SWT....aameen

Tuesday, July 14, 2015

#kuat

Alhamdulillah....makin penghujung Ramadhan makin bertambah rezeki yang datang. Syukur Alhamdulillah. Segala nya hanya pada Allah. Dia yang maha mengetahui yang maha nebdebgar yang maha melihat dan Allah jua yang maha memberi. Hanya pada Allah saya berserah. Allah Allah Allah....saya tak pernah bercerita tentang kehidupan saya di sini. Jarang sekali. Namun kali ini saya rasa nak saja mencoret di sini. Saya akui kini saya sangat bahagia dengan rezeki yang Allah berikan. Akhirnya kemelut yang saya lalui dapat saya susup keluar. Syukur Allah. Alhamdulillah. Namun satu masalah lain timbul di mana  apabila saya hantar surat perletakan jawatan, boss saya tolak. Macam2 alasan dan janji manis yang dia beri kan. Namun saya tak mahu. Impian saya perlu saya teruskan. Kawan saya merupakan seorang HR Officer disebuah multinasional company cakap"He have no right to stop you, he have no right to reject ur resignation...u have ur own right. Proceed. Ignore him. Since he didn't give you any contract." Ok esok saya kena nekad saya kena nekad saya kena tekad. I nak resign. I choose to go. Full stop. Allah Allah Allah. saya tak tau saya kuat ke tak. Namun saya perlu terima dan pergi dari sini. Allah Allah Allah...doakan saya kawan semua.

Assalamualaikum wrt
>̴̴̴̴̴͡.̮Ơ̴͡

Friday, July 10, 2015

Ramadhan 1436H

Alhamdulillah kerana masih diberikan kesempatan untuk merasai Ramadhan tahun ini. Bulan kempunan Bulan rahmat Bulan keberkatan bulan yang sangat di nanti. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Atas kesempatan ini. Sekali pun sudah berada di hujung Ramadhan, namun kesempatan bersama Ramadhan tahun ini sangat saya nikmati.

Benarlah Ramadhan itu bulan keberkatan yang penuh segala rahmat. Di Ramadhan ini. Saya dapat rezeki yang sangat di nanti setelah setahun menunggu. Kata orang sabar itu indah. Maka bersabar lah dan saya terus untuk bersabar, Tiada hadnya untuk sabar, Itu prinsip saya. Tiada putus asa dalam berdoa. Itu juga yang saya pegang dalam hidup ini. Alhamdulillah atas rezeki ini ya Allah. InshaAllah ini yang terbaik. Doa saya moga saya akan dapat terus berbakti pada agama bangsa dan negara. Semoga saya dapat ilmu baru yang dapat saya sampaikan pada yang lain atau pun generasi seterus nya. Semoga ia akan menjadi ilmu turun temurun yang akan diguna pakai untuk kebaikkan. InshaAllah. Moga Allah permudahkan urusan saya ini.Aameen. Aameen. Aameen.

Ramadhan kali ini juga buat saya belajar tentang sikap manusia. Saya sendiri tidak sempurna. Namun saya cuba untuk menjadi yang terbaik. Sifat mahmudah itu sebenarnya mudah, Segala nya atas diri kita nak amal atau nak sifat mazmumah tue. Saya tak ada hak untuk kata orang itu jahat atau apa. Namun segalanya yang saya perhatikan buat saya berdoa. Doa saya agar saya x buat demikian pada orang lain. Sakit nya ditikam hanya Allah yang tahu. Tapi pada Allah jua lah tempat merintih mengadu dan berserah. Kita merancang, namun Allah yang menentukannya. Kun fa ya kun...maka jadilah. dan akan terjadilah ia. Setiap apa yang Allah aturkan itu pasti nya indah. Allah Allah Allah. Jadikan kami dikalangan hambaMu yang sabar.

Hari ini Jumaat 23 Ramadhan 1436H Ia adalah Jumaat terakhir untuk Ramadhan kali ini. Mungkin juga Jumaat terakhir untuk Ramadhan saya :) Kita tak tahukan apa yang bakal berlaku atau terjadi. Namun setiap nafas yang ada semestinya dilalui dengan penuh kesyukuran. Maka dikesempatan ini, saya dengan rendah hati memohon maaf atas segalanya. Semoga ada pertemuan untuk kita semua di Jannah Nya kelak. Aameen Aameen Aameen.

Assalamualaikum wrt
>̴̴̴̴̴͡.̮Ơ̴͡