“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Sunday, November 25, 2012

Bersangka baik

Acap kali saya menasihati org supaya husnuzon dgn Allah..kerana saya yakin dengan Allah..saya yakin bila kita husnuzon dgn Dia pasti segalanya menjadi mudah...saya pasti...kerana saya yakin...tapi saya x nafi utk laksana kan ia tak mudah..utk jadikan ia kenyataan amatlah payah...namun hayatilah Rukun Iman...pasti akan dapat apa yg kita semua cari...
Husnuzon bukanlah sekadar bersangka baik dgn Allah sebenarnya..namun husnuzon juga perlu dengan insan-insan disekeliling kita...ini saya sendiri akui yang saya payah nak implement...kerana kisah silam buat saya susah untuk bersangka baik dengan seseorang...namun someone pernah cakap...maafkan segalanya pasti kamu akan terasa tenang..pasti kamu mampu untuk husnuzon dengan insan itu...saya harap saya dapat laksanakan..amiinn..permudahkanlah ya Allah...impian saya hanya syurga Allah..maka saya mahu urusan dunia ini dapat saya settle sebaiknya...masalah dunia adalah ujian utk saya lebih dekat dengan Dia..moga diberi kekuatan utk kita semua...amiin


No comments: