“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Sunday, May 15, 2011

Kita


 
"apa yang kita buat hari ini adalah untuk masa depan kita yang 5 tahun lagi"

terngiang2 statement itu...dan itulah yang saya tengah pikir rite now. oraite, harapnya betul lah kan. sebab nya 5 tahun ke depan kita semua tak tau apa akan jadi pada kita. jangan kata 5 tahun lagi, 5 minit lagi pun kita tak tahu. segala yang terjadi adalah terlalu pantas. aturan alam, janji kita dengan DIA. but apa yang boleh nak mention kat sini, kena lah bersungguh dalam setiap apa yang kita buat. inshaAllah, cuba lakukan yang terbaik kerna segala yang kita buat adalah penentu untuk masa depan kita. tak kira lah rasional atau emosi setiap tindakan itu. namun haruslah secara rasional, bertindak secara rasional dengan memikirkan emosi orang lain juga. hidup kena ada give and take. bukan sekadar aku ada kuasa aku boleh buat apa aku suka. aku ada harta aku boleh buat apa aku nak. bukan okay...sebaliknya hormatilah orang sekeliling kita. kerna apa yang kita buat adalah kesan untuk diri kita. persepsi orang terhadap kita. jangan dah terhantuk baru nak terngadah. masa tue apa yang datang depan mata semua sapu even sebelum itu kamu dah tahu benda itu salah benda itu tak betul. jangan buat apa yang kita nak buat aje. fikir lah impact disebalik semua itu. yang terbaik, setiap hujah kita setiap amalan kita berbalik kepada hukum dariNYA. 


sekadar ingatan untuk diri sendiri dan untuk kalian semua jika bermanfaat




No comments: