“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Thursday, February 28, 2013

Alhamdulillah

Hectic week...banyak sangat kerja...chemistry utk synthesis plus isolation n analysis...instrument setup...microbiology sterilization process, isolation of microbes plus yeast n the environment examination...GC training yg mana only 3 of us je kena pegi(sgt the choosen one)...drug dispensing class mujur xde apa sangat...phewww...namun saya syukur sangat...syukur yang teramat sebab saya ada background untuk biology things even core adalah radio-chemistry...drug knowledge pun x byk masalah sbb suatu ketika dulu i was a part of clinical research members...pengalaman betul2 mengajar saya..suatu ketika dulu pernah saya give up..am asking myself..why I hev to learn this? Its really not me..I don't like this..bla..bla...bla...kufur nikmatnya saya pada saat itu...sombong nya saya...but now, at this moment saya rasa syukur yang teramat...sekalipun kerja yang masuk macam2..pelik2...namun saya mampu utk encounter semuanya...tq Allah.tq Allah..tq ya Allah...tq atas kekuatan yang Allah bg utk saya...ilmu yg Allah bagi pinjam utk saya memudahkan urusan utk hari ini...tq Allah..tq for everything...alhamdulillah..moga terus istiqomah dlm menuntut ilmu Mu ya Rabb...


Imam Syafi'i:
"Ilmuku sentiasa bersamaku. Apabila aku memerlukannya, ia terus dapat digunakan. Dadaku umpama bejana ilmu. Ilmuku bukan didalam peti"
{Rahsia Minda Hebat page 52, (ISBN:978-967-5102-37-0) - 2009}



*migrain semula namun senyum dan terus tersenyum*

No comments: