“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Thursday, February 21, 2013

word-ness

Assalamualaikum wrt dan salam sejahtera buat semua...dah lama x menulis pepanjang kat sini..sekadar post kan gamba dan sedikit tulisan dengan harapan ia nya melekat di hati...inshaAllah semoga ia bermanfaat..aamiin ya Rabb...

2012 telah pun berlalu..almost 2 months gak la kan..sbb tengok tarikh hari nie dah nak masuk March 2013...cepat betul masa berlalu..alhamdulillah atas nikmat kurnia dari-Nya kerana masih memberi peluang untuk kita meneruskan perjuangan di atas muka bumi ini demi hari akhirat dan syurga Nya yang abadi...aamiin ya Rabb..perkenankanlah ya Allah :)

Semenjak dah bekerja ni almost everyday saya akan bermain dengan chemicals and drugs..Purposely both for education., indirectly saya belajar untuk diri sendiri juga once dealing dengan chemicals and drugs nie..banyak ilmu baru yang saya kutip...banyak skills baru yang saya belajar..terima kasih ya Allah atas anugerah ilmu ini..terima kasih juga atas kesempatan ini..saya juga berpeluang untuk kongsi ilmu yang saya tahu dengan rakan setugas..syukur..syukur..kalau dahulu saya yang sedih kerana x dapat terus bekerja di hospital seperti rakan-rakan lain...namun kini saya amat bersyukur kerana Allah telah ajar saya sesuatu yang amat bermakna...penyelidikan adalah sebahagian dari saya...saya bermula dengan research dan kini saya masih lagi dengan research..saat orang lain baru belajar merangkak..saya mampu sudah bertatih sekalipun acap kali terjatuh...perjalanan Allah atur itu indah sekali teman...kini terlalu banyak yang saya sedar..kisah lalu buat saya semakin yakin dengan pengaturan yang telah Allah tetapkan..

Al- Baqarah:216 "…Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu."

Buat insan-insan di sekeliling saya yang sentiasa menyuntik semangat terima kasih saya ucapkan..hanya Allah yang mampu membalas jasa kalian..harapan saya semoga kita semua dapat bertemu di Firdaus kelak...perkenankan lah yaAllah..perkenankanlah ya Allah...perkenankanlah ya Allah...

Tabarakallah


No comments: