“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Wednesday, October 20, 2010

::: CINTA MADINAH :::




Salam Sejahtera J

Kalau kalian baca post saya 2,3 hari nie, mcm ntah apa2 je kan...biasalah...masalah sekeliling...tambah plak emosi x berapa nak stabil...buat pengetahuan kalian semua, ayahanda saya telah pun berangkat ke Bumi Ambiya untuk menjalani Rukun Islam ke-5 pada tahun ini...Alhamdulillah....Segalanya berjalan lancar dan ayah dah pun sampai ke Madinatul Munawarah pada 7.30 pagi waktu Malaysia hari ini....

::: MASJID NABAWI:::

Sepanjang ayah di sana, saya asyik called kat ayah tanya itu ini...terasa terlalu merindui bumi Madinah....tak tahu mengapa...tak malu la nak nyatakan kat korang semua di sini...sepanjang hari nie saja dah banyak kali saya nangis okay...bukan kerana rindu kat ayah ke apa...tapi saya RINDU MADINAH...Bumi yang terlalu damai saya kira....Bumi di mana tersemadinya kekasih ALLAH, penghulu kita semua..RASULULLAH SAW...Bumi yang tersemadinya para pejuang Islam di perkuburan Baqe’, bumi yang terjadinya Peperangan Uhud...Selalu saya doakan agar dapat kembali ke sana...Honestly saya terlalu rindukan bumi Madinah...Ketika kat sana dulu, saya pernah terasa nak menetap kat Madinah okay...namun ayah dah pesan...no matter wut happen...u must coming back to Malaysia...meet ayah, kak long and adik-adik dulu...ehehehe....macam tau2 je ayah..sebab nya, adik saya pernah x mahu balik ketika berada di sana, dia dapat kawan dengan pembekal makanan untuk jemaah Malaysia di sana..budak tue ade bagi tips how to stay in Mekah or Madinah....so everytime kami nak pergi, ayah akan pesan benda yang sama J

I can’t describe the feeling...baru je lepas cakap dengan ayah....he is on his way to Masjid Nabawi....Saya tanya, “ayah nak masuk Raudhah???”, “InshaALLAH, Kalau sempat”, jawab ayah...”Sampaikan salam angah buat Rasulullah”....Saya rindukan Raudhah....Raudhah merupakan Taman Syurga...Amazing...Sepanjang masa ade orang yang berebut masuk and berdoa di sana, kerna doa di Raudhah adalah sangat barakah...namun, everytime masuk saya dapat jugak solat dan memohon segalanya...Alhamdulillah...permaidani Raudhah sentiasa wangi, even sentiasa dipijak oleh orang ramai...x boleh saya nak describe...terlalu agung kebesaran ALLAH...

Sampai sini dulu...doa saya semoga ayah sejahtera di bumi Madinah yang terlalu saya rindukan...doa saya juga semoga kita semua akan dijemput ke sana untuk menjadi tetamu ALLAH dan Rasulullah....

Wassalam

::: Waktu Malam :::



::: Waktu Siang:::

Korang ade nampak kubah hijau tak dalam gambar di atas??? FYI, di bawah kubah hijau tue lah tersemadinya jasad Baginda Rasulullah SAW yang kita kasihi...salam dan selawat ke atas Baginda Rasulullah SAW :)

6 comments:

Unknown said...

akak dh rs p cna..orang hanya byangan dlm mimpi je..tp alhamdulillah "ditemukan" jua org ngn bumi sana kak..sgt2 sayu....

Linda Musa said...

doa jgn putus dik...moga2 kita akan di jemput menjadi tetamu :) ameen

Erina Asmawani said...

bestnye g sanaa..
ena dah gi sana satu fam tp masa sekolah rendah, even masa kecik lagi..xtau pape sangat tp sangat kagum bila tiap kali jejak masjidilharam..besar sangat dan indahhhh kan? tula..sape2 yg dah jejakkan kaki kat sana, mesti nak pergi lagi dan lagi dan lagi lepastu ;)

Linda Musa said...

ririn....untung nya kamu pergi dengan family....linda g sane sesorg...best tgk org yg pergi ngan family...especially dengan mama dorg...best je tengok dorg jalan dengan mama dorg...hurmmm

Hafiz Malek said...

saya titiskn air mata

Linda Musa said...

memang sayu jika teringatkan Bumi Anbiya sane...tambah plak bila kenangkan diri yg penuh dosa..pengorbanan Rasulullah SAW buat kita...bertambah sayu rasa hati