“Wahai Tuhan kami! Janganlah Engkau memesongkan hati kami sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami limpah rahmat dari sisiMu; sesungguhnya Engkau jualah Tuhan Yang melimpah-limpah pemberianNya. "[Ali Imran: 8]

Wednesday, March 30, 2011

RINDU TERLERAI

Assalamualaikum and hye everyone...perasan x ade entry saya 2 hari lepas yang tetiba rindu tue???dah dapat jawapan nya okay...tat taraaaaaaaaa............rupanya saya merindui bumi Madinah...again...saya rindukan Madinah al-Munawarrah...

Nak menitik air mata tadi lepas tuition bila dapat sms dari lab-mate saya Kak Nita...Actually Kak Nita kini berada di sana. Beliau telah dijemput untuk menjadi tetamu Allah dan baginda Rasulullah pada ketika ini...Beliau pergi sana dengan suami beliau semalam...even sms dari Kak Nita simple, but I'm so surprise sebab saya x pernah contact Kak Nita semasa dia kat sini, cuma sekadar berkongsi cerita tentang bumi yang diharamkan olehNya untuk Dajjal masuk apabila munculnya ia di atas muka bumi ini kelak...Selepas dapat je sms dari Kak Nita tadi terus rasa rindu yang tetiba datang few days ago hilang, terlerai sudah rindu itu...Rasa macam lepas segalanya....Saya terlalu rindukan bumi Madinah.... 


only the piccas can make me better...

Madinah merupakan bumi yang mana tersemadinya jasad baginda Rasulullah...Rasulullah yang sangat mencintai kita sebagai umat baginda. Penghulu kita yang bakal menyelamatkan kita di hari pembalasan kelak. 

Susah saya nak menulis dengan kata-kata cuma, saya boleh katakan saya sangat rindukan bumi Madinah al Munawarah..

~semoga beroleh kesempatan untu kesana lagi...ameen~





2 comments:

Unknown said...

waahhh..kakak msg ek...

Linda Musa said...

haaaa...tau x pe...jgn jeles okeh!
ko x de kan?
hahahaha